30. 10. 2016

ČOKOLÁDOVÝ CHLEBÍK S PEČENÝMI KAŠTANY


Ani se mi nechce věřit, že je poslední říjnový víkend a za dveřmi je listopad. Vždycky se mi vybaví, když jsem si během svých studií ve Francii kupovala v tomto období pečené kaštany. Nejdřív jsem vůbec nechápala, že to někdo může jíst. Ze začátku mi vadila jejich vůně, ale s postupem času jsem změnila názor. Baví mě, když můžete postávat okolo pánve s ohněm, na které se kaštany pečou a povídat si s přáteli. Omrzlými prsty se pak snažíte dostat dovnitř. To jediné mě na tom štve a loupání je taková zkouška nervů :-). V pátek jsou si koupila jedné kaštany v supermarketu a upekla jsem si je doma v troubě. Část jsme snědli jen tak, ještě teplé a voňavé z trouby. Zbytek jsem použila do kořeněné čokoládové polevy.





ČOKOLÁDOVÝ CHLEBÍK S PEČENÝMI KAŠTANY

Ingredience:

Těsto:

1 vejce
50 g třtinového cukru
250 g kaštanového pyré (kupuji ve skleničce z Country Life)
100 g másla pokojové teploty
250 g špaldové mouky
1 prášek do pečiva
špetka soli
3 lžíce kakaa
250 ml mléka

Krém a poleva:

100 g hořké čokolády (70 %)
2 lžíce smetany
1 lžička mletého zázvoru
1 lžička skořice
10 pečených jedlých kaštanů

100 g hořké čokolády


Postup:

Těsto:

Troubu si předehřejeme na 170°C. 

Vejce vyšleháme s cukrem do pěny. Poté přidáme kaštanové pyré, máslo a prošleháme. Ve druhé míse smícháme mouku s práškem do pečiva, solí a kakaem. Přidáme k mokré směsi a postupně přiléváme mléko.

Formu na chlebík nebo na srnčí hřbet vymažeme tukem a vysypeme tak, jak jsme zvyklí. Nalijeme těsto a dáme péct do trouby. Pečeme cca 30 - 40 minut. Po upečení vyklopíme a necháme vychladnout.

Příprava kaštanů:

Mezitím, co bude chlebík chládnout si upečeme kaštany. Kaštany nařízneme ostrým nožíkem s horní vypouklé strany do kříže. Řežeme cca do hloubky 2 - 3 mm. Plech vyložíme pečícím papírem a kaštany dáme do trouby vyhřáté na 200° C. Pečeme cca 15 - 20 minut, dokud nezačne horní část tmavnout, ale nesmí zčernat.
Kaštany vytáhneme z trouby a necháme zchládnout. Poté oloupeme a nasekáme nahrubo.

Krém a poleva:

Ve vodní lázni si rozpustíme 100 g čokolády a přidáme smetanu. Až se rozpustí, přidáme ještě zázvor a skořici. Nakonec přidáme nahrubo nasekané kaštany. Měla by nám vzniknout hustší hmota, kterou potřeme povrch chlebíku.

Nakonec polijeme čokoládou rozpuštěnou ve vodní lázni. Necháme ztuhnout.




Okomentovat

Děkuji za všechny komentáře a těším se vás.
S láskou Alča ♥

© Mon Café Blog. Design by FCD.