VANILKOVÉ ROHLÍČKY

20. prosince 2017



Vanilkové rohlíčky jsou další klasikou, kterou doma milujeme. Vlastně zjišťuju, že čím jsem starší, tím raději mám jednodušší druhy cukroví bez krémů. Možná i proto, že pak člověk není během svátků tak přeslazený těch různých krémů a polev. Já se jich dost přesladím už při pečení, kdy vylizuju různé kastrůlky a misky. Vanilkových rohlíčků jsem vyzkoušela několik typů, ale k těmto se vracím, protože jsou zatím nejlepší, co jsem kdy jedla. 





Recept mám samozřejmě jak jinak od babičky. Jsou křehké a krásně se rozsýpají na jazyku. Do těsta se mají používat lískové oříšky, které jim dodají na křehkosti. A pokud nebudete mít zrovna lískové ořechy, můžu vám říct, že i s klasickými vlašskými ořechy jsou skvělé. Navíc jsem místo hladké mouky zkusila použít špaldovou, která dokonale zvýraznila oříškovou chuť rohlíčků. Takže pokud ještě nemáte napečeno, zkuste je. V chladu jim stačí jen pár dní, aby krásně zkřehly (zaručuju vám, že pokud byste je upekli dříve, nevydrží a stejně budete muset péct znova).





VANILKOVÉ ROHLÍČKY

INGREDIENCE

300g hladké špaldové mouky
100 g cukru moučka
100 g mletých lískových nebo vlašských ořechů
200 g másla pokojové teploty
1 žloutek
cukr moučka a vanilkový cukr na obalení


POSTUP

Mouku a cukr prosejeme do mísy. Přidáme zbytek ingrediencí a vypracujeme hladké těsto. Zabalíme do potravinářské folie a dáme do druhého dne do lednice. Před přípravou vyndáme a necháme trochu povolit.


Plech vyložíme pečicím papírem a troubu předehřejeme na 170°C. Těsto rozdělíme na menší díly, odkrajujeme stejnoměrné kousky, které vyválíme do tenkého válečku a tvarujeme rohlíčky. 


Pečeme 8-10 minut, dokud nezačnou ze spodní části hnědnout. Po vytažení z trouby necháme chvíli na plechu. Jakmile trochu vychladnou, obalíme v moučkovém cukru, který smícháme s vanilkovým cukrem.
















Okomentovat

Ahoj,
jsem moc ráda, že jste se zastavili. Děkuji za všechny komentáře a připomínky.

Alča

Co je nového na instagramu

© Mon cafe blog. Design by FCD.