LINECKÉ CUKROVÍ

17. prosince 2017


O víkendu jsem si pěkně mákla a strávila ho téměř celý u plotny. Vánoční nálada se stupňuje. Do Vánoc zbývá přesně 7 dní a na mě padá nervozita, že polovinu věcí nemám hotovou. A to jsem se zapřísáhla, že letos nebudu nic moc hrotit. Ale i přesto to moc nevychází :o). Dokončila jsem klasické slepované, včetně tří dávek lineckého. To u nás milujeme. Já vím, že už ho určitě máte všichni napečené, ale i přesto tu ve vánočních receptech nesmí chybět. A pokud ne letos, tak ho třeba zkuste příští rok.



LINECKÉ CUKROVÍ

Ingredience

(dávka vystačí na cca 4 - 5 velkých plechů)

500 g hladké mouky
320 g másla pokojové teploty
160 g moučkového cukru
3 žloutky
několik kapek citronu

hladká mouka na podsypání
moučkový cukr na posypání

rybízová marmeláda (z černého nebo z červeného rybízu)

Postup

Všechny ingredience vložíme do robota (těsto můžeme zpracovat i ručně, ale v robotu je to raz dva). Jakmile bude těsto vláčné a bude držet pohromadě, vyklopíme jej z mísy a zabalíme do potravinářské fólie a dáme odpočinout na chladnější místo na cca 30 - 60 minut. 

Troubu si předehřejeme troubu na 170°C. a vyložíme si plechy pečícím papírem. Těsto rozválíme na pomoučněné ploše, vykrajujeme pomocí vykrajovátek a přenášíme na plech. Pečeme 8 - 10 minut dokud cukroví nezačne na krajích lehce růžovět (nesmíme nechat v troubě příliš dlouho, protože linecké ještě dojde a ztmavne na plechu).

Jakmile je linecké vychladlé, slepujeme marmeládou. Nakonec pocukrujeme moučkovým cukrem. 









Okomentovat

Ahoj,
jsem moc ráda, že jste se zastavili. Děkuji za všechny komentáře a připomínky.

Alča

Co je nového na instagramu

© Mon cafe blog. Design by FCD.