KOKOSOVÁ KAŠE S POMERANČEM A BRUSINKAMI

7. prosince 2017


Dnes to za oknem vůbec nevypadalo, že je prosinec a že budou Vánoce. Sluníčko se krásně vylouplo a místo trávení času v práci za počítačem, jsem měla úplně chuť vyrazit na procházku, někam do parku a klidně jsem to viděla i na voňavou kávu někde pod dekou na terase. Nevím, jestli to máte stejně, ale s blížícím se volnem (a stejně tak to mám v létě s dovolenou) se stále hůř a hůř soustředím na práci a spolu s kolegy se jen tiše snažíme přetrpět těch pár dní. A to mi připomíná, jak moc se na to volno těším. Ráno se budu moct válet v posteli a vstávat později, doploužit se rovnou k televizi na gauč, kde se zachumlám pod svoji novou deku, kterou jsem asi po půl roce doháčkovala, dát si horkou kávu, dobrou snídani a nic nedělat, jen se dívat na pohádky. Sice vím, že mě to po třech dnech tohle nic nedělání přestane bavit a budu potřebovat nějakou aktivitu, ale představa je to skvělá.

A taky se moc těším, až si zase dám tuhle kokosovou kaši, protože mi mooc chutná. Chtěla jsem si trochu obměnit ranní snídaně. A řekla bych, že kromě voňavého koření je právě kokos další typickou vůní Vánoc – alespoň já jsem ho s nimi měla vždycky spojené (i když teď už ho používám po celý rok). Trošku jsem s touhle kaší experimentovala, hledala jsem tu nejlahodnější chuť a vláčnou texturu. A aby chutnala a voněla po Vánocích, doplnila jsem ji ještě pomeranči a brusinkami.

A málem bych zapomněla ... 7. prosinec ... 17 dní do Vánoc...  


KOKOSOVÁ KAŠE S POMERANČEM A BRUSINKAMI

Ingredience (2 porce)

1 hrnek rostlinného kokosového mléka (případně použijte normální mléko)
1 lžíce kokosové mouky
1 vejce
(med nebo javorový sirup – není nutné, kaše bude sladká díky směsi pomeranče a brusinek)

1 pomeranč
1 – 2 lžíce brusinek (sušených nebo čerstvých)
skořice
2 lžíce vody

Postup

V menším hrnci začneme ohřívat mléko (V případě, že bychom chtěli přisladit, přidáme do vlažného mléka med nebo javorový sirup podle chuti).

Jakmile bude mléko horké, přidáme kokosovou mouku a za stálého míchání vaříme, dokud nám směs nezačne houstnout (pokud. Po cca 1 minutě odstavíme z plotny a přidáme rozkvedlané vajíčko. Dáme znovu na plotnu a mícháme dalších ca. 30 sekund, aby se vajíčko s kaší spojilo.  

Na kompot si do druhého kastrolku nakrájíme na kostičky oloupaný pomeranč, přidáme brusinky a vodu. Přivedeme k varu a necháme povařit, aby brusinky změkly a pomeranč pustil šťávu.

Kaši naservírujeme do mističek a přidáme kompot.






Okomentovat

Ahoj,
jsem moc ráda, že jste se zastavili. Děkuji za všechny komentáře a připomínky.

Alča

Co je nového na instagramu

© Mon cafe blog. Design by FCD.