KARAMELOVÁ PANNA COTTA

5. prosince 2017


Musím se pochválit, že dnes jsem měla úspěšný den. 

Pořídila jsem další dárky, včetně jednoho pro sebe… Mí kluci to mají dobře zařízené, když dostanou dárky přímo pod nos (á já jsem spokojená, že najdu po stromečkem jen milá překvapení :o)). 

Podařilo se mi ukořistit modřínové větvičky, které nutně potřebuju pro adventní výzdobu :o).

Taky jsem si konečně sedla a sepsala, co chci letošní Vánoce vůbec péct. Seznam byl dlouhý, tak jsem musela začít škrtat a dělat kompromisy. Dostala jsem se na číslo 10. To by šlo. Ale jak se znám, stejně toho bude víc … 

Ale ne všichni holdují pečení. Proto tu mám pro vás tip na něco nepečeného, sladkého, svěžího, vonícího po karamelu … Panna cotta nepatří k úplně tradičním vánočním dezertům, ale pokud zrovna nehodlujete pečenému cukroví a nechcete mít měsíční zásoby, které už nikdo nebude chtít po Vánocích ani vidět, pak je to pro Vás to pravé. Pravda, není to úplně dietní, ale to je o svátcích máloco :o).

A nesmím zapomenout ani na tradiční odpočítávání, tak tedy dnes je 5. prosinec a zbývá nám 19 dní do Vánoc.



KARAMELOVÁ PANNA COTTA

Ingredience

4 větší nebo 6 menších porcí

200 ml smetany (přes 30%)
500 g řeckého jogurtu
na špičku nože vanilky (nebo 1 vanilkový lusk)
5 plátků želatiny
100 g cukru krystal
             
Postup

Do jednoho menšího hrnce si nachystáme 5 plátků želatiny, které zalijeme 5 lžícemi studené vody. Necháme odstát asi 10 minut, dokud želatina nenabobtná. 

Mezitím si na pánvi připravíme karamel. Cukr necháme na mírném ohni zkaramelizovat. Jakmile se všechen cukr rozpustí, přidáme smetanu a pořádně mícháme, dokud se všechny ingredience nepropojí. Přidáme vanilku. Pozor smetanu jen zahříváme, nesmí nám vařit. 

Jakmile nám želatina nabobtná, začneme ji zahřívat na mírném plameni a za stálého míchání ji rozpouštíme. Poté želatinu přidáme ke karamelové směsi a ještě chvíli mícháme na mírném plameni. Směs odstavíme a necháme asi 10 minut vychladnout. Do vychladlé směsi přimícháme postupně řecký jogurt a ručně vyšleháme dohladka. Směs plníme do formiček nebo do skleniček. Dáme ztuhnout do ledničky. Minimálně na 4 hodiny, ale nejlépe do druhého dne.





Okomentovat

Ahoj,
jsem moc ráda, že jste se zastavili. Děkuji za všechny komentáře a připomínky.

Alča

Co je nového na instagramu

© Mon cafe blog. Design by FCD.