KOLEČKA Z PUFOVANÉ QUINOI SE SUŠENÝMI BORŮVKAMI

26. listopadu 2017



Taky se už začínáte pomalu připravovat na Vánoce. Já jsem začala v pátek návštěvou vánočního jarmarku. Odnesla jsem si pár nových vykrajovátek – už ani nevím, kolik jich mám, ale je jich hodně. Ještě, než se naplno vnořím do vánočních příprav, včetně úklidu, pečení cukroví, pouštění koled a rozsvěcování svíček po celém domě, upekla jsem si do zásoby sušenky. 
Vlastně ani nevím, jestli jsou to sušenky ve vlastním slova smyslu. Tak je budu nazývat tedy kolečka. Připravovala jsem je podobně jako ovesné sušenky, jen jsem místo vloček použila pufovanou quinou a doplnila je mandlemi a sušenými borůvkami. Vím, nezní to úplně vánočně, ale určitě se budou hodit do jogurtu na snídani nebo jen tak k čaji (aspoň nebudu mlsat to vánoční :-)). Ale pokud byste toužili přece jen po vánoční verzi, použijte místo borůvek rozinky nebo brusinky.



KOLEČKA Z PUFOVANÉ QUINOI SE SUŠENÝMI BORŮVKAMI

Ingredience

2 hrnky pufované quinoi
1 hrnek jemně pomletých mandlí
0,5 hrnku sušených borůvek
4 lžíce chia semínek
4 lžíce kokosového oleje
10 lžic medu
hrst mandlových lupínků
špetka soli

Postup

Ve velké míse si smícháme quinou, mandle, borůvky, chia semínka, mandlové lupínky a sůl.

V menším kastrolku rozpustíme olej a přidáme med a mícháme, aby se med s olejem propojily. Tekutou směs přelijeme k sypké směsi. Promícháme, aby se všechny ingredience dokonale propojily a hmota držela pohromadě (případně přidejte ještě trochu medu).

Troubu předehřejeme na 160°C. Plech vyložíme pečícím papírem a tvoříme kolečka. Pro snadnější tvarování můžeme použít vykrajovátko ve tvaru kruhu. Směs namačkáme do vykrajovátka pomocí lžíce a pokračujeme s tvořením dalších koleček.

Pečeme v troubě cca 20 – 30 minut dokud kolečka nezačnou zlátnout. Vyndáme z trouby a necháme vychladnout. 





Okomentovat

Ahoj,
jsem moc ráda, že jste se zastavili. Děkuji za všechny komentáře a připomínky.

Alča

Co je nového na instagramu

© Mon cafe blog. Design by FCD.