ŠNEKOVÝ ŠVESTKOVÝ KOLÁČ

10. září 2017


Nechce se mi to vůbec přiznávat, ale asi budu muset letní věcičky brzo schovat do skříně. O víkendu jsem se byla nucená se už choulit do svetru a taky jsem vytáhla deku a teplejší ponožky. Ale tak nějak jsem ještě pořád naladěná na léto. Na druhou stranu jsem dodělala spoustu restů doma, pustila jsem se do velkého úklidu a strávila spoustu času v kuchyni a na zahrádce.



Šnekový švestkový koláč jsem pekla už dva týdny zpátky, ale nějak jsem nestihla zpracovat fotky, abych vám jej mohla dát na blog. A tak to napravuju dnes. Pokud máte velkou úrodu švestek a přemýšlíte co s nima (pánové v tomhle mají určitě jasno :-)), tak zkuste třeba tento recept. Určitě znáte klasické skořicové šneky, ale protože mám ráda kombinaci skořice a švestek, řekla jsem si, že vyzkouším tuhle variantu. Šneky jsem krásně natvarovala do formy. Po upečení taky bezva, vše vypadalo na jedničku. Ale pak jsem je chtěla vylepšit a zalila jsem je polevou z mascarpone a nějak se mi je už od sebe nepodařilo odtrhnout :-). Vznikl tak trochu neplánovaně koláč a díky tomu, že jsem tvořila šneky, je proložený švestkami a náplní skoro v každé vrstvě. A když necháte polevu projít alespoň několik hodin, těsto natáhne polevu a bude krásně vláčné. Myslím, že tento koláč určitě nepeču naposledy a možná vyzkouším i jiné druhy ovoce.

ŠNEKOVÝ ŠVESTKOVÝ KOLÁČ

Ingredience

Těsto:
250 g vlažného mléka
2 vejce
75 g másla
550 g celozrnné špaldové mouky 
1, 5 lžičky soli
100 g třtinového cukru
kostka droždí

Skořicová náplň:
75 g měkkého másla 
150 g třtinového cukru
3 lžíce skořice
švestky – vypeckované a rozpůlené

Poleva:
100 g mascarpone
50 g másla
150 g moučkového cukru
vanilkový extrakt
2 lžíce rumu 


Postup

Nejdřív si připravíme těsto. Smícháme vlažné mléko s cukrem a droždím a necháme vzejít kvásek. Do druhé mísy dáme mouku, vejce, máslo a sůl. Hněteme, dokud není těsto kompaktní. Těsto bude trochu řidší, ale to vůbec nevadí. Těsto přendáme do mísy, přikryjeme utěrkou a necháme kynout přibližně 60 minut nebo než těsto zdvojnásobí svůj objem.

Zatímco těsto kyne, připravíme si skořicovou náplň. Smícháme změklé máslo, cukr a skořici do pasty.

Vykynuté těsto na pomoučené pracovní ploše vyválíme na větší obdélník. Rozetřeme na něj skořicovou pastu. Poklademe švestkami a srolojume do rolády. Nakrájíme na stejné kousky – šneky – z těsta vyjde cca 10 – 12 dílů. Kulatou formu nebo menší pekáček vymažeme olejem. Pokládáme jednotlivé šneky a necháme mezi nimi menší mezeru a necháme ještě kynout přikryté dalších 15 – 30 minut. Mezitím si předehřejeme troubu na 180°C. Pečeme 30 – 40 minut dozlatova. 

Na polevu si vyšleháme v mixeru dohladka máslo, mascarpone, rum, vanilkový extrakt a cukr. Polevu natřete na šneky, dokud jsou ještě teplé, aby se vsákla do těsta. Pokud vydržíme do druhého dne, poleva projde těstem, které bude díky ní krásně vláčné.








8 komentářů

  1. Wow! Tak takový koláč vidím poprvé, budu ho muset brzy vyzkoušet :)

    Nela z blogu Růžová rtěnka

    OdpovědětVymazat
  2. Dobrý den,
    vypadá velmi krásně a určitě je také dobrý, takže o víkendu zkusím upéct a rodinu překvapit tímto už podzimním šnekovým koláčem.
    S pozdravem Markéta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Markétko, moc děkuji a doufám, že rodina bude příjemně překvapena. Hezký den, Alča

      Vymazat

Ahoj,
jsem moc ráda, že jste se zastavili. Děkuji za všechny komentáře a připomínky.

Alča

Co je nového na instagramu

© Mon cafe blog. Design by FCD.