ČOKOLÁDOVÉ SUŠENKY S TŘEMI DRUHY ČOKOLÁDY

5. března 2017


Upéct sušenky a doplnit tak snídaňové zásoby jsem měla v plánu už minulý víkend. Ale nějak z toho sešlo. Raději jsem si užívala konečně pěkného počasí a trávila jsem čas venku na zahrádce a v přírodě. Řada na ně přišla až včera. Sušenky si rádi ujídáme na snídani nebo jen tak ke kávě a na svačinku. Máme rádi cookies na všechny možné způsoby a pokud je v nich čokoláda, tak zmizí tak neskutečně rychle, že je pomalu nestíhám schovat ani do dózy. 

A protože jsem měla neskutečný čokoládový deficit, upekla jsem sušenky čokoládové a ještě k tomu jsem do nich nacpala kousky mléčné, hořké a bílé čokolády. Výčitky svědomí s klidem hážu za hlavu, vařím kávu a z dózy kradu pár sušenek.... A za dvě hodiny je jdu vyběhat :-) Ale člověk si přece musí umět užívat každou chvilku :-).


ČOKOLÁDOVÉ SUŠENKY S TŘEMI DRUHY ČOKOLÁDY

Ingredience:
(na cca 40 sušenek)

450 g celozrnné špaldové mouky
1 a 1/4 lžičky sody na pečení
1 a 1/2 lžičky práčku do pečiva s vinným kamenem
1 a 1/2 lžičky mořské soli
250 g másla
300 g třtinového cukru
2 vejce
2-3 lžíce kakaa holandského typu
70 g kvalitní tmavé čokolády (70 %)
70 g mléčné čokolády
70 g bílé čokolády

Postup:

Do mixeru dáme šlehat máslo s třtinovým cukrem a šleháme do jemného krému cca 10 minut. Do mísy prosejeme mouku, přidáme sůl, sodu, prášek do pečiva a kakao. Čokolády nakrájíme na kousky.

Do máslové směsi zašleháme postupně obě vajíčka a nakonec přidáváme pomalu sypkou směs. Šleháme dokud se vše nespojí. Nakonec ručně zapracujeme čokolády. Těsto zabalíme do potravinářské folie a dáme vychladit do ledničky na nejméně 2 hodiny. Klidně můžeme nechat přes noc.

Plechy si vyložíme pečícím papírem. Z těsta tvarujeme kuličky a průměru cca 2 cm, položíme na plech a prsty jemně rozmáčkneme. Mezi sušenkami necháme větší rozestupy. Pečeme cca 12 - 15 minut v troubě předehřáté na 170°C. Sušenky by měly být uvnitř ještě vláčné. Necháme vychladnout.







Okomentovat

Ahoj,
jsem moc ráda, že jste se zastavili. Děkuji za všechny komentáře a připomínky.

Alča

Co je nového na instagramu

© Mon cafe blog. Design by FCD.