Zmrzlinové sendviče s pohankovo-špaldovými sušenkami

3. srpna 2016







V červenci mi přistál ve schránce mail z portálu Blogerky.cz. Portál pořádal letní výzvu a hlavní výhrou bylo 25 litrů zmrzliny Manhattan. Zadání znělo celkem jednoduše. Koupit zmrzlinu, zapojit ji do svého dne a připravit článek pro svůj blog. Nejdřív jsem mail zavřela. Jenže tuhle značku máme doma rádi, hlavně čokoládu s vanilkou. Čokoláda chutná skutečně jako čokoláda a vanilka jako vanilka. Žádné umělé chutě a navíc si nemusím vyčítat kalorie navíc. Proto jsem o výzvě začala přemýšlet, a pohrávala si s myšlenkou přihlásit se. Zkusila jsem to, napsala komentář a nakonec mě vybrali mezi deset bloggerů. Za několik dní mi poštou přišly slíbené poukazy do Alberta na nákup zmrzliny Manhattan. V hlavě už jsem měla nápad, co s ní provedu. A když jsem viděla, že mají naši oblíbenou vanilko-čokoládovou příchuť, měla jsem velkou radost. Tahle kombinace se mi totiž pro mé plány ideálně hodila.

 Na instagramu a jiných sociálních sítích jsou letos „in“ zmrzlinové sendviče na všechny způsoby (ten, kdo přišel s „ruskou“ zmrzlinou očividně o několik let předběhl svou dobu :-)). Místo kornoutku je zmrzlina zabalená pěkně v sušenkách nebo v oplatku. A to bych nebyla já, abych to nevyzkoušela taky. Jako základ jsem použila špaldové sušenky s čokoládou. Po těch se u nás doma zapráší většinou během několika hodin. Koupená zmrzlina putovala do mrazáku a sušenky na plech.  Musela jsem odhánět nenechavce, aby mi vůbec nějaké sušenky zbyly.






Přišla chvíle, kdy jsem musela korunovat své dílo a vše dát dohromady. Musím říct, že jsem se dost proklínala. Když máte venku asi třicet stupňů, není to na manipulaci se zmrzlinou úplně ideální. Nevěděla jsem, co mám dělat dřív. Jestli olizovat prsty po čokoládě ze sušenek nebo po roztékající se zmrzlině. Přistoupila jsem k extrémnímu řešení. Zmrzlinu jsem na sušenky nanášelo s rukama a s hlavou zabořenou v mrazáku. Nechala jsem ještě chvíli zamrazit a hurá na focení (u něj to vypadalo úplně stejně). Asi po půl hodině prohlašuji misi za ukončenou a během pěti minut mi sendviče mizí pod rukama.


ZMRZLINOVÉ SENDVIČE S POHANKOVO-ŠPALDOVÝMI SUŠENKAMI

Ingredience:

Sušenky:
(cca 40 sušenek)

250 g špaldové celozrnné mouky
200 g pohankové mouky (případně můžete nahradit světlou špaldovou)
1 a 1/4 lžičky sody na pečení
1 a 1/2 lžičky prášku do pečiva s vinným kamenem
1 a 1/2 lžičky mořské soli
280 g másla
300 g třtinového cukru
2 větší vejce
2 lžíce vanilkového cukru
200 g kvalitní tmavé čokolády (dávám cca 75 %)

Dokončení:

zmrzlina s vanilkovou nebo čokoládovou příchutí (a nebo mix obojího)

Postup:

Sušenky:
Nejdřív si připravíme sušenky. V mixeru ušleháme máslo s třtinovým a vanilkovým cukrem do jemného krému. Šleháme 5 - 10 minut - cukr se ve směsi nerozpustí. Směs by měla být nadýchaná a krémová. Do mísy prosejeme mouky, sůl, prášek do pečiva, sodu a vanilkový cukr. Čokoládu si nasekáme na kousky.

Do máslové směsi postupně přidáme po jednom vajíčku a pak zamícháváme sypkou směs, dokud se vše nespojí. Nakonec ručně zapracujeme čokoládu. Těsto zabalíme do potravinářské folie a dáme do ledničky. Nejlepší je nechat jej uležet přes noc, aby se všechny chuti spojily, ale i po 2 hodinách můžeme už sušenky dělat bez problémů.

Plechy si vyložíme pečícím papírem. Z těsta tvarujeme kuličky o průměru cca 2 cm, položíme na plech a velmi málo rozmáčkneme (pokud je rozmáčkneme víc, můžou se nám rozjet) a necháme mezi nimi větší rozestupy. Než vložíme do trouby, dáme ještě na chvilku do ledničky. Pečeme cca 12 - 14 minut na 170°C. Sušenky tak zůstanou uvnitř ještě krásně vláčné. Necháme vychladnout.

Dokončení:

Jakmile jsou sušenky vychlazené, vezmeme jednu sušenku, obrátíme spodem nahoru, naneseme kopeček pořádně zmrzlé zmrzliny a přiklopíme druhou sušenkou. Nejlepší je sendviče rovnou jíst anebo je dát na chvilku do mrazáku, aby se zmrzlina ještě trochu zamrazila.





2 komentáře

Ahoj,
jsem moc ráda, že jste se zastavili. Děkuji za všechny komentáře a připomínky.

Alča

Co je nového na instagramu

© Mon cafe blog. Design by FCD.