Pohankové čokoládové sušenky

29. května 2016


Původně jsem se chystala doplnit svoje zásoby domácí granoly a také upéct sušenky. Ale při přípravě granoly jsem se rozhodla, že spojím dva v jednom a připravím zdravé sušenky, které se hodí jak ke kávě a k čaji, tak třeba do jogurtu ke snídani. Pohánkové vločky dodávají sušenkám trochu specifickou chuť a nemusí oslovit úplně všechny. Nebo to jsem si alespoň původně při pečení myslela. Ale světe div se... chutnalo i našim klukům, kteří by se k pohance za běžných okolností nepřiblížili ani na jeden metr. Jisto jistě v tom ale sehrála velkou roli i čokoláda, kterou jsem do sušenek přidala :-)
První den po upečení jsou sušenky hezky křupavé. Druhý den už vločky natáhnou trochu vlhkosti, takže jsou krásně vláčné a pokud si je budete chtít přidat do jogurtu, stačí jen nadrobit jako granolu. Skvěle se také hodí jako zdravá svačinka na výlety nebo pro děti do školy.



Ingredience:
(vyjde na 2 větší plechy, sušenky mají průměr cca 3 cm)
2 hrnečky (250 ml) vloček (pohankové, nebo klidně můžete použít vločky, které máte rádi)
1 hrneček pufované quinoi (já jsem ji koupila v DM, ale pokud neseženete, nahraďte vločkami)
1/2 hrnečku mixovaných semínek (použila jsem slunečnicové, chia a lněné)
1/2 hrnečku nasekaných oříšků
1/2 hrnečku kakaa
1/2 hrnečku rozpuštěného kokosového oleje
1/2 hrnečku javorového sirupu nebo medu
50 h hořké 70 - 80% čokolády


Postup:
1) V jedné míse smíchám vločky a quinou. Semínka a oříšky jsem si v blenderu (mixeru) rozemlela na menší kousky a přidala k vločkám.
2) Ve druhé misce si připravím kakaovo-čokoládovou směs. Čokoládu s v mixeru rozemelu na menší kousky. Kokosový olej si rozpustím, přidám k němu kakao, čokoládu a sirup nebo med. Postupně míchám, až mi vznikne hladká čokoládová kašička (nemusí být nutně hustá).
3) Tekutou směs přeliji k vločkám a postupně vmíchávám, až mám všechny vločky se směsí propojené. Nechám cca 30 - 40 minut odstát, aby vločky natáhly trochu vlhkosti.
4) Mezitím si předehřeji troubu na 170°C.
5) Plechy si vyložím pečícím papírem. Protože se směs může zdát na první pohled sypká, použila jsem ke tvoření sušenek kulaté vykrajovátky na cukroví o průměru 3 cm. Pomocí lžičky jsem napěchovala směs do vykrajovátka (asi do 2/3 jeho výšky). Směs pak krásně drží pohromadě.
6) Sušenky peču asi 10-12 minut, aby se nepřipálily vločky. Vytáhnu a nechám vychladnout na plechu. Sušenky pak skladuji v dóze.







Okomentovat

Ahoj,
jsem moc ráda, že jste se zastavili. Děkuji za všechny komentáře a připomínky.

Alča

Co je nového na instagramu

© Mon cafe blog. Design by FCD.