17. 1. 2016

Honzovy povidlové buchty Honzovky


U nás doma patří "honzovky" snad k těm nejoblíbenějším a do druhého dne po upečení jsou většinou pryč. Snad proto, že jsou krásně nadýchané, voní po cukru a obsahují hodně povidel. A taky mi připomínají dětství u babičky. Když ještě mohla, pekla ty nejlepší honzovky na světě a hlavně je pěkně a poctivě zadělávala a mazala sádlem, takže když jste je dojedli, byli jste mastní až za ušima. A pak jsme je zapíjeli kakaem. Mě se ale nikdy nepodařilo této dokonalosti dosáhnout. Navíc jsem sádlo postupně nahradila máslem. Nejlepší je snad na nich ale ta bohatá povidlová náplň. Když se zakousnete a už při prvním soustu narazíte na povidla ... ideální situace. A když nejsou povidla, tak si prostě vystačíme s domácí marmeládou.


10. 1. 2016

Granola s perníkovým kořením


Dejte si sladkou a zdravou snídani a nalaďte se dobrou náladou na celý den. Vyznávám rčení, že snídaně je základ dne a představte si, že takovou granolu můžete mlsat jako lehkou svačinku nebo uzobávat po večerech. Ovesné vločky obalené ve směsi medu, kokosového oleje a perníkové koření krásně voní a sladce ochutí mléko nebo jogurt. Lněná a dýňová semínka zase dodají energii. A když doplníte čerstvým ovocem, zdravá snídaně je na světě. Tak to dělám alespoň já. Nastavím si tak hned od rána pohodový den. Nejdřív vyjídám křupavé hrudky, pak přijdou na řadu oříšky obalené medem. Tyhle snídaně mě prostě baví. A mléko ochucené perníčkovým kořením Vás přenese do kuchyně, ve které se pečou perníčky. Tak lžíci do ruky a jdeme na to! 


6. 1. 2016

ČOKOLÁDOVÝ CHIA PUDINK S ŘECKÝM JOGURTEM A GRANÁTOVÝM JABLKEM



Vánoce jsou za námi a na Nový rok padlo u mnoha z nás předsevzetí, že budeme držet dietu, cvičit a jíst zdravěji. Ale co dělat, když máme nepřekonatelnou chuť na sladké? Kdo se má zbavit výčitek svědomí, že poruší předsevzetí? Aaaale naštěstí existuje spousta věcí, které jsou sladké, zdravé a ještě k domu po čertech dobré. Ráda sáhnu po rychlejších a jednoduchých receptech a právě chia pudink je jedním z nich. A určitě mi po Vánocích pomůže vrátit se do zdravějších kolejí.

Chia pudink je na přípravu neskutečně jednoduchý a proto jsem si jej velmi oblíbila hned v několika verzích. A mlsám jej na svačinku v práci nebo jen tak, když mám chuť. Bohatá čokoládová příchuť a šťavnatá semínka granátového jablíčka uspokojí všechny chuťové pohárky a díky chia semínkům dodáte svému tělu ještě plno antioxidantů a proteinů. Tento lahodný sladký dezert si prostě zamilujete!

© Mon Café Blog. Design by FCD.